Pheed, wat is het verschil met alle andere social media?

pheed

Pheed, ooit van gehoord? Pheed is een social media, vergelijkbaar met Facebook, Twitter, etc. Wat is er anders aan Pheed dan alle andere social media? Lees het hier!

Hoe is het ontstaan?

Pheed is opgericht door OD Kobo en is gelanceerd in november 2012. Volgens Mashable, had het een week na de lancering al een miljoen gebruikers.

Wat kun je met Pheed?

Met Pheed kun je tekst, afbeeldingen, video’s en audio delen. Daarnaast heeft Pheed ook een live broadcast optie. Dit alles kan via de website of via de app, verkrijgbaar via de Appstore en Google play store.

Wie bereik je met je teksten, afbeeldingen, etc.? Pheed heeft een jongere doelgroep dan bijvoorbeeld Facebook. 81% van de Pheed leden is namelijk tussen 14 en 25 jaar. Dit komt mede omdat sterren als Miley Cyrus en Chris Brown erg actief zijn op Pheed.

 

Pheed-miley-cyrus_carousel

Waarin verschilt Pheed met de andere social media?

Zoals Facebook de ‘like-knop’ heeft, heeft Pheed de ‘I love this’ en de ‘I don’t love this-knop’. Daarnaast kun je natuurlijk berichten van iedereen delen en reageren. Het verschil is echter dat je bij Pheed kan reageren op berichten van iedereen. Dus niet alleen van mensen die je vrienden zijn of mensen die berichten zo hebben geüpload dat iedereen het kan zien, maar echt op alle leden van Pheed.

Pheed heeft ook de optie om te betalen voor goede content. Je krijg dan bijvoorbeeld een video van een nieuw liedje van een artiest. Dit is op pay-per-view basis of door een abonnement af te sluiten. Wie bepaald of je voor de video, update, etc. moet betalen? Degene die iets upload bepaald of je er voor moet betalen, dit persoon moet hier wel een premium account voor hebben. Het geld dat vervolgens wordt betaald, gaat voor 50% naar Pheed en voor 50% naar degene die het heeft gepost.

Tot slot kun je geen advertentieruimte kopen op Pheed. Toch zijn er vele ‘advertenties’ te vinden in de vorm van een plaatje, tekst, video, etc.

Bronnen:

Elliott, A.-m. (2013, maart 10). Pheed: The Next Social Craze for Teens? Opgeroepen op maart 27, 2015, van Mashable: http://mashable.com/2013/03/10/pheed-walkthrough/

Is Pheed Right for Your Business? (2013, juni 26). Opgeroepen op maart 27, 2015, van Triple Curve: http://triplecurve.com/2013/06/26/is-pheed-right-for-your-business/

Kooi, B. v. (2012, oktober 25). Social media: wordt Pheed redding van dagblad- en muziekindustrie? Opgeroepen op maart 27, 2015, van Frank watching: http://www.frankwatching.com/archive/2012/10/25/wordt-sociaal-netwerk-pheed-de-redding-van-de-krant-en-muziekindustrie/

Pheed. (sd). Opgeroepen op maart 27, 2015, van Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Pheed

Verlaan, D. (2012, oktober 22). Pheed: sociaal netwerk met een interessant businessmodel. Opgeroepen op maart 27, 2015, van Bright: http://www.bright.nl/pheed-sociaal-netwerk-met-een-interessant-businessmodel

What is Pheed? A Social Media Site to Watch. (2013, maart 11). Opgeroepen op maart 27, 2015, van MW partners: http://mwpartners.com/pheed

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s