We <3 it!

we heart itWe heart it is een social netwerk gebaseerd op het delen van foto’s. Deze foto’s kun de dan ‘hearten/harten’. Dit is hetzelfde als bijvoorbeeld een foto ‘liken’ op Facebook.

We heart it is een plek om positieve energie te delen. Er is dan ook geen ruimte/mogelijkheid voor commentaar.

Hoe is het ontstaan?

Fabio Giolito had in 2007 een idee om foto’s te ‘hearten’ en deze te delen met vrienden. Dit zette hij op in 2008. Het begon als iets voor hem en zijn vrienden, maar groeide vanaf toen steeds verder. Vanaf 2011 werd Bruno Zanchet mede-eigenaar, omdat Fabio, door de sneller groei, niet alles meer zelf kon doen. In dat zelfde jaar werd het een geregistreerd bedrijf in Californië.

In december 2013 had We heart it de 25 miljoen maandelijkse gebruikers gehaald. Iedere maand komen er hier nog 1 miljoen bij.

Wie is er te vinden op We heart it?

We heart it trekt vooral het jongere publiek. 80% van de leden is jonger dan 24 jaar. De gemiddelde leeftijd is 19 jaar. Daarnaast is meer dan 70% vrouw.

Nu zul je denken, dit lijkt wel pinterest. Maar dat is het niet. Waar verschillen de twee? Op doelgroep! 80% van de We heart it gebruikers is onder de 24 jaar. 80% van de Pinterest gebruikers is boven de 24 jaar.

Advertentiemogelijkheden voor bedrijven:

De enige advertentiemogelijkheid op We heart it zijn de native ads. Native ads zijn advertenties, gemaakt in de stijl van We heart it. Het native advertising partnership program dat We heart it aanbied, zorgt voor een innovatieve, multi-platform advertentie met rijke afbeeldingen, in combinatie met publiek activering hulpmiddelen.

Waarom adverteren op We heart it? De Native ads zorgen voor binding en affiniteit met je merk.

We-Heart-It-ad

Bronnen:

Advertise on We heart it. (sd). Opgeroepen op maart 19, 2015, van We heart it: http://business.weheartit.com/advertise/

Beek, W. v. (2014, januari 24). Wordt ‘We heart it’ de volgende social media hit? Opgeroepen op maart 19, 2015, van Dutch cowboys: http://www.dutchcowboys.nl/socialmedia/30936

Social Network Popular with Millennials, We Heart It Launches Native Advertising Platform . (2014, mei 7). Opgeroepen op maart 19, 2015, van Market watch: http://www.marketwatch.com/story/social-network-popular-with-millennials-we-heart-it-launches-native-advertising-platform-2014-05-07

Wagner, K. (2014, januari 13). Why We Heart It Could Be the Next Big Social Network. Opgeroepen op maart 19, 2015, van Mashable: http://mashable.com/2014/01/13/we-heart-it/

We Heart It. (2015, januari 9). Opgeroepen op maart 19, 2015, van Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/We_Heart_It

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s