Google+, waarom lid worden van nóg een social media?

google plus

 

Google+ is een socialnetwerksite gemaakt door Google. Het is onder andere de concurrent van Facebook.

Leuk, nóg een socialnetwerksite, maar wat kun je ermee als bedrijf en waarom zou je hier ook al lid van worden?

Hoe is het ontstaan?

Google+ is gelanceerd op 28 juni 2011. Vanaf dat moment was Google+ echter alleen beschikbaar voor genodigden. Deze genodigden konden vervolgens andere nieuwe leden uitnodigen. Dit werd op een gegeven moment echter stilgezet, omdat de groei te snel ging. Op 14 juli 2011 (ongeveer een halve maand na de lancering) had het al 10 miljoen gebruikers. En na een maand waren dit er al 25 miljoen.

Op 20 september 2011 werd Google+ dan ook opengesteld voor iedereen.

In juni 2012 (een jaar na lancering) waren er al 250 miljoen gebruikers.

In mei 2013 werd Google+ vernieuwd. Afbeeldingen werden groter weergegeven en de indeling veranderde.

Waarom moet een bedrijf zich alsnog aanmelden op Google+?

  • Het zorgt voor een betere vindbaarheid, omdat je op vele kanalen actief bent.
    • Verbind je website met de bedrijfspagina van Google+
    • Verbind andere Google kanalen aan je Google+ bedrijfspagina
    • Post statusupdates
  • Wanneer er meerdere google kanalen worden gebruikt, wordt je ‘beloont’ door Google.
    • Meer virtueel gewicht (=hogere ranking)
    • Statusupdates komen als zoekresultaten naar boven
    • Meer schermruimte op zoekresultatenpagina’s
  • Het kunnen segmenteren van je publiek. Je kan je publiek indelen in verschillende groepen, bijvoorbeeld naar klant of prospect. Wanneer je dan een statusupdate plaatst, kun je kiezen welke groep deze statusupdate te zien krijgt.
  • Het houden van Hangouts. Hangouts zijn videochats met meerder personen. Zo kan er dus makkelijk een vragenrondje georganiseerd worden waarbij potentiele klanten vragen kunnen stellen.

Advertentiemogelijkheden:

Het is helaas niet mogelijk om op Google+ te adverteren. Wel kan er geadverteerd worden in combinatie met Google Adwords. Berichten van een Google+ bedrijfspagina kunnen namelijk wel als advertentie in worden gezet. Deze advertenties worden ook wel Google+ post ads genoemd. Google+ post ads kunnen zowel CPC (kosten per klik) als CPM (=kosten per 1.000 vertoningen) afgerekend worden.

google+-post-ads-600x464

Bronnen:

Cockx, S. (2014, september 4). Waarom jouw bedrijf alsnog op Google Plus moet. Opgeroepen op maart 18, 2015, van Marketingfacts: http://www.marketingfacts.nl/berichten/waarom-jouw-bedrijf-alsnog-op-google-plus-moet

Google Plus adverteren. (sd). Opgeroepen op maart 19, 2015, van Pauwr: http://www.pauwr.nl/social/google-plus-adverteren/

Google+. (2014, oktober 29). Opgeroepen op maart 18, 2015, van Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Google%2B

Tuel, M. v. (sd). 5 redenen waarom je bedrijf Google plus (+1) zou moeten gebruiken. Opgeroepen op maart 19, 2015, van Ompro: http://ompro.nl/google-plus/5-redenen-waarom-je-bedrijf-google-plus-1-zou-moeten-gebruiken/

Waarom moet ik Google Plus gebruiken? 4 voordelen. (sd). Opgeroepen op maart 19, 2015, van Getting social: http://www.gettingsocial.nl/kennisbank/waarom-moet-ik-google-plus-gebruiken-4-voordelen#.VQr73nl0yUl

 

 

Advertenties

Een gedachte over “Google+, waarom lid worden van nóg een social media?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s